اصطلاحات انواع عطر و ادکلن

بدون دیدگاه

ممکن است شما هم در هنگام خرید عطر به اصطلاحاتی مانند perfume ، Eau de Parfum و ... برخورده باشید که تشخیص انواع آنها شما را سردرگم کند.درحالی که از نظرعموم مردم همه این عبارات در دو کلمه عطر و ادکلن خلاصه می شود، باید بگوییم که این عبارات معانی مخصوص و متفاوتی در دنیای عطرها دارند و میزان غلظت عطر،درصد الکل و ... را بیان می کنند.در این مطلب سعی داریم به طور خلاصه شما را با این عبارات آشنا کنیم.

 

این نوع عطر با نام عطر خالص نیز شناخته می‌شود. این نوع عطرها بیشترین غلظت را دارند. غلظت آنها بین 15 تا 40 درصد است، در حالی که غلظت بسیاری از پرفیوم ها بین 20 تا 30 درصد است.

پرفیوم ها ماندگاری و دوام زیادی دارند. به طوری که بیش ازهشت ساعت بر روی بدن و لباس می‌مانند و به دلایلی که گفته شده غلظت بالاتری هم دارند کسانی که دوست دارند پس از ترک محل بوی آنها همچنان در محل بماند پرفیوم ها یک ادکلن خوب برای خرید محسوب می شوند.

 

ادوپرفیوم بیشترین غلطت را بعد از پرفیوم دارد. غلظت ادوپرفیوم بین 15 تا 20 درصد است. ادوپرفیوم‌ها قیمت ارزان تری نسبت به پرفیوم ها دارند. رایج ترین نوع عطر در بازار ادوپرفیوم‌ها هستند که ارزان تر از پرفیوم‌ها هستند. ادوپرفیوم ها مناسب مهمانی، مجالس رسمی هستند به طوریکه باعث سردرد بقیه افراد مهمانی نمی شود.

 

ادوتویلت‌ها غلظت بین 5 تا 15 درصد را دارند و ارزان تر از ادوپرفیوم‌ها هستند. ماندگاری این عطرها بین دو الی سه ساعت است که برای مصارف روزانه مفید هستند. عطرهایی با غلظت ادوتویلت در فصل تابستان بسیارمحبوب هستند.

بسیاری ازعطرها به عنوان ادوپرفیوم ساخته می‌شوند، اما هنگامی که نسخه های سبک تری از آنها ساخته می شود تبدیل به ادوتویلت می‌شوند. حذف کردن برخی نت‌های سنگین از عطرها به این دلیل است که رایحه سبک تری ارائه دهند و در ادامه مقاله نوبت میرسد به ادکلن ها.

 

در قدیم به عصاره گیاهان و مرکبات ادکلن گفته می‌شد. ادکلن‌ها غلظت بسیار کمتری نسبت به سایر عطرهای عنوان شده دارند به طوریکه بیش از دو ساعت بر روی بدن و لباس نمی‌مانند در واقع یک ادکلن خوب ترکیبی از آب ، الکل و مواد خوشبو است که بسته به درصد هر کدام می تواند کیفیت متفاوتی داشته باشد.

 

اوفرش‌ها مانند ادکلن‌ها معمولا دو ساعت بر روی لباس و بدن می‌مانند وغلظت آنها بین 1 تا 3 درصد است ، در اوفرش‌ها، آب جایگزین الکل شده است.

برچسب ها

مردانه زنانه عطر ادکلن ادوپرفیوم ادوتویلت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها