ماسک مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بدون دیدگاه

آیا تا به حال به جز استفاده از شامپوهای مختلف ، به استفاده از ماسک مو فکر کرده اید؟ یا فکر می کنید ماسک مو یک محصول بهداشتی پر زرق و برق نیازمند وقت و هزینه اضافی است؟ باید بگویم که استفاده از ماسک مو همانند ماسک صورت برای حفظ سلامت و شادابی موی شما الزامی است. شما می توانید به راحتی در خانه با استفاده از مواد اولیه تازه ماسک موی خانگی بسازید، اما اگر می‌خواهید موهایتان را با زحمت کمتری تقویت یا درمان کنید، می‌توانید انواع ماسک مو مثل ماسک تقویت مو یا ماسک مو خشک را به صورت آماده  از فروشگاه بخرید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ماسک مو، کاربرد و نحوه استفاده  آن ها آشنا کنیم.

 

  • فواید ماسک‌ مو چیست؟

به‌ طور کلی از جمله فایده‌های استفاده از ماسک‌مو، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. درخشندگی، براق شدن مو و نرم کنندگی
  2. کاهش آسیب و شکنندگی موها
  3. رطوبت‌رسانی
  4. کاهش وز شدن مو
  5. بهبود سلامتی پوست سر
  6. تقویت موی سر
  7. کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های محیطی و محصولات مو

 

  • بهترین زمان مناسب برای استفاده از ماسک مو چه زمانی است؟

معمولاً بیشتر ماسک‌های مو را باید بعد از شستشوی مو با شامپو استفاده کرد. البته تعدادی از آن‌ها نیز مخصوص استفاده در زمان خشک بودن موها هستند. اما بصورت کلی بهترین زمان استفاده از ماسک مو در ماسک های مختلف متفاوت است و این موضوع در دستورالعمل مصرف روی ماسک درج شده است.

  • چگونه از ماسک مو استفاده کنیم؟

1. موهای خود را بشویید

خیلی از افراد نمی‌دانند که شستشوی موی سر قبل از استفاده از ماسک های مو چقدر مهم است. گرد و خاک و کثیفی روی موها می‌تواند مانعی در اطراف ساقه مو ایجاد کرده و از جذب مواد مغذی و مرطوب‌کننده‌ها جلوگیری کند. برای اینکه این اتفاق نیفتد، حتماً اول موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید و سپس از ماسک‌مو استفاده کنید.

نکته مهم: از بیشتر ماسک‌های مو به‌جای نرم کننده مو هم استفاده می‌شود؛ اما در دستورالعمل تعدادی از آنها درج شده که بعد از نرم‌کننده استفاده شوند. به همین خاطر، برای اطمینان، حتماً راهنمای روی بسته ماسک های مو را مطالعه کنید.

 

2. از ماسک مو استفاده کنید

حالا نوبت مرحله اصلی یعنی استفاده از ماسک‌مو است. ماسک های مو را از 5 سانتی‌متری ریشه تا نوک موها پخش کنید و ماساژ دهید. به نوک موها بیشتر توجه کنید، چرا که این بخش از موها، آسیب‌ پذیرتر است. بعد همه موهایتان را شانه دندانه درشت بزنید تا ماسک به‌خوبی در تمامی قسمت‌های آن پخش شود و تمامی تارهای مو به ماسک آغشته شوند.

 

3. اجازه بدهید ماسک روی موها استراحت کند

در این مرحله باید کمی صبر کنید و اجازه دهید ماسک به مدت توصیه شده روی موهایتان باقی بماند. این زمان اغلب بین سه تا پنج دقیقه است و فرصت کافی برای شست‌و‌شوی سایر قسمت های بدن را به شما می‌دهد.

دقت کنید که برخی ماسک‌ها مانند بعضی از حالت دهنده های مو می‌توانند بدون نیاز به آبکشی، تمام طول شب روی سر باقی بمانند. با توجه به این موضوع، در خصوص زمان مورد نیاز، از دستورالعمل روی بسته کمک بگیرید تا ماسک، بهترین نتیجه را برایتان به همراه داشته باشد.

دقت کنید ماسک به مدت کافی روی سرتان بماند

در فرآیند استفاده از ماسک‌مو، زمان‌بندی درست بسیار مهم است. اگر ماسک مدت زمان کوتاهی روی مو باشد، اثربخشی آن کامل نخواهد شد و از طرف دیگر نباید اجازه داد ماسک برای مدتی طولانی روی موها بماند، چرا که باقی ماندن طولانی‌مدت ماسک روی سر باعث می‌شود که موها ظاهری چرب و بی‌حالت پیدا کنند.

 

4. ماسک را از روی موهای خود بشویید

درست مثل استفاده از نرم‌کننده‌ها، بعد از گذشت زمان قید شده در دستورالعمل استفاده، موهایتان را به ‌آرامی با آب ولرم بشویید؛ مگر اینکه روی بسته‌بندی ماسک‌مو راه دیگری گفته شده باشد. بعد از شستن اجازه دهید که موهایتان خشک شود. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا ساقه‌های موهایتان زیباتر شوند و شرایط آن‌ها بهبود یابد.

 

  • انواع ماسک مو

ماسک های مو انواع متنوعی دارند که برای کاربردهای مختلفی طراحی شده اند.

  1. ماسک‌ مو پروتئینی

یکی از انواع ماسک‌مو ، ماسک‌مو پروتئینی است. اگر مویتان سست، بی‌حالت و ارتجاعی است، احتمالاً نیاز به پروتئین دارد. ساختار اصلی موها از پروتئین تشکیل شده است و کمبود آن به مرور زمان باعث ضعیف شدن موها می‌شود. به همین خاطر درمان هر چند وقت یک بار مو با ماسک پروتئینی، سلامتی آن را حفظ می‌کند.

 

با این وجود، اگر موهایتان شرایط مطلوبی دارد، نیازی به درمان پروتئینی نیست؛ چون پروتئین بیش از حد، خود باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود.

 

  1. ماسک مو آبرسان

تشخیص اینکه آیا موهایتان به رطوبت نیاز دارد یا نه، آسان است. اگر موهایتان خشک است، دچار موخوره و وز شده یا به آسانی می‌شکند و گره می‌خورد، وقت آبرسانی موها با استفاده از یک ماسک مو برای مو های خشک فرا رسیده است. توجه کنید که حتی اگر موهای کاملاً سالمی دارید، باز هم استفاده از ماسک آبرسان مو برای موهایتان مفید است.

 

  1. ماسک مو با پایه روغنی

این نوع از ماسک‌های مو زمانی مؤثر هستند که به جای ماسک‌‌موی آب‌رسان استفاده شوند. از ماسک‌هایی که پایه روغنی دارند برای حفظ رطوبت موها و مرطوب نگه داشتن آن‌ها در طولانی‌مدت استفاده می‌شود. روغن‌های موجود در این ماسک‌ها علاوه بر آب‌رسانی، موها را نیز تغذیه می‌کنند.روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن بادام و روغن آرگان از جمله روغن‌هایی هستند که معمولاً در این نوع ماسک‌ها استفاده می‌شوند.

 

  1. ماسک موی ترمیم کننده (BOND-BUILDING)

این ماسک‌ مو برای موهای رنگ شده ‌ و فر به طور اختصاصی طراحی شده‌ا‌ند. حتماً در سالن‌های زیبایی دیده‌اید که آرایشگران، موها را با استفاده از محصولات تقویتی درمان کرده و حالت می‌دهند. این روش واقعاً در کاهش آسیب‌های مو مؤثر است.

اگر به تازگی موهایتان را با استفاده از مواد شیمیایی فر و یا حالت‌دار کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که ماسک مو ترمیم کننده را برای موهایتان خریداری و استفاده کنید؛ چرا که این نوع ماسک، با ترمیم و بازیابی پروتئینی در ساقه موهایتان، باعث بهبود آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌شود.

 

  • نکات تکمیلی

 

  1. استفاده از ماسک‌مو یک بار در هفته روش مطمئنی برای تضمین سلامتی موها است.
  2. همیشه از آب سرد برای شستن موهایتان استفاده کنید، چرا که آب سرد به بستن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند، وز موها را کاهش می‌دهد و آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد. البته قبل از مصرف ماسک های مو می‌توانید برای شستن موهایتان از آب گرم استفاده کنید؛ چرا که در این مرحله، کوتیکول‌های باز، موها را آماده دریافت مواد آب‌رسان و تغذیه‌کننده ماسک‌مو می‌کنند.
  3. همیشه برای باز کردن گره موهایتان از یک شانه چوبی دندانه درشت استفاده کنید. این کار مانع گره خوردن موها و ایجاد الکتریسته ساکن می‌شود.

دقت کنید که حتماً موهایتان را با انتخاب ماسک‌موی مناسب درمان کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید. به‌عنوان مثال استفاده از ماسک‌موی پروتئینی هنگامی که موهایتان کمبود پروتئین ندارد، فقط باعث خشک تر شدن آن‌ها می‌شود و این نتیجه، قطعاً چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید.

برچسب ها

قبل از حمام بعد از حمام چرب خشک مو ماسک مو ماسک



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها